Pustiul meu mic a adus de la scoala jurnalul lui de calatorie. L-am rasfoit imediat, curioasa sa citesc impresiile lui in urma mini vacantei pe care am petrecut-o acum ceva timp la Paris si Londra. Dragul de el, povesteste: „La Paris am vizitat muzeul Louvre. Este foarte mare! Acolo am vazut statuia Venus din Milo. Este o statuie foarte frumoasa si foarte faimoasa. Atat de faimoasa incat in jurul ei era plin de paparazzi. Foarte greu sa ajungi in fata ei.” In traducere libera: in jurul statuii erau foarte multi oameni care faceau multe fotografii si  nu ma puteam strecura in fata sa o vad mai bine :)
Printre alte povestiri, isi aduce aminte ca „am vazut zidurile Louvrului medieval, un sfinx mic, iar cand sa vizitam Egiptul, l-am pierdut pe tati. Am vazut Egiptul  numai cu mami. Am vazut mumii si sarcofage infricosatoare. Apoi l-am gasit pe tati!” Tati chiar se pierduse, pentru ca a zabovit putin mai mult la statuile grecesti, in timp ce noi tot trageam spre Egipt. Telefoanele mobile nu functioneaza in Louvre, decat in anumite zone, in plus, nu se vorbeste la telefon in muzeu, prin urmare, am continuat vizita linistiti, stiind ca aveam sa ne revedem la un moment dat. Nu m-am gandit ca va trece acest incident in jurnal. O aventura in muzeu… L-a pierdut pe tati :)
Revenind in bucataria mea, aseara am pus, in sfarsit, la copt cateva gutui. M-am gandit ca trebuie sa fie minunate, slow cooked, cu anason stelat, scortisoara, cuisoare si putin vin alb. Dupa 7-8 ore, gutuile devin foarte aromate, gata pentru a fi savurate simple, cu mascarpone sau in prajituri. Se pare ca de aceasta data am nimerit soiul de gutui care nu devin rosii la copt, desi tare m-ar fi incantat sa-si schimbe culoarea.  Pentru ca tot pusesem la inmuiat de cu seara migdale crude, am pregatit si un mousse raw vegan de migdale & portocale.
Gutui coapte incetisor, cu aroma de anason stelat, scortisoara si cuisoare + mousse raw vegan de migdale = Love :)
Pofta buna! Gutui coapte & mousse de migdale (3 of 6)

4 gutui
apa (cat sa acopere usor feliile de gutui, dar nu in exces )
200 g zahar
sucul si coaja a doua lamai
sucul si coaja unei portocale
2 batoane de scortisoara
4-5 bucati anason stelat
7-8 cuisoare
8-9 migdale crude
1 pahar (mic) de vin alb

Incalzim cuptorul la 120 de grade. Pregatim un vas de fonta in care punem apa rece (nu foarte multa, daca mai e nevoie, mai adaugam ulterior) si sucul de lamaie & portocala. Curatam coaja gutuilor si o pastram, alaturi de samburi.  Taiem gutuile felii (nu mai groase de 1 deget); pe masura ce taiem feliile, le punem in vasul cu apa si lamaie, pentru a preveni oxidarea.  Punem samburii gutuilor intr-un saculet din tifon.  In vasul cu gutui  adaugam zaharul si mirodeniile, coaja de lamaie si portocala, migdalele, vinul alb, amestecam usor, punem si cojile de gutui, acoperim cu un capac si „uitam” fructele in cuptor 7-8 ore.

Gutui coapte & mousse de migdale (1 of 6)

Dupa acesta perioada, gutuile trebuie sa fie  coapte si aromate. Daca siropul este inca prea lichid, scoatem fructele intr-un vas si lasam siropul cu mirodeniile  sa fiarba la foc iute pana mai scade putin.
Putem servi gutuile imediat, simple sau cu mascarpone. Noua ne-au placut si cu mousse-ul de migdale (raw vegan), presarat cu bobite acrisoare de rodie si coaja fin rasa de limeta. Reteta mai jos :)

Crema de migdale – raw vegan

200 g migdale crude, tinute in apa rece peste noapte
2 portocale (de dimensiuni medii), fara coaja si pielita alba, taiate cubulete
2 lgt miere cu scortisoara (Kzarinne)
200 ml lapte de orez
1 lgt lecitina granule
1 lgt esenta vanilie

Scurgem bine migdalele inmuiate, apoi le amestecam in blender cu bucatile de portocala, mierea cu scortisoara, laptele de orez, esenta de vanilie si lecitina, pana obtinem o crema foarte fina – mousse. Pastram crema la frigider pana in momentul servirii. Pofta buna!

Gutui coapte & mousse de migdale (5 of 6)

Nota: reteta de gutui coapte aromate cu anason stelat este o reteta vegana. Reteta de mousse de migdale este o reteta raw vegan. Ambele sunt de post.