Efervescenta noastra vacanta  in Grecia avea sa se prelungeasca ceva mai mult decat am prevazut initial. Parasind Mikonos-ul, am petrecut o noapte in Atena, o noapte cam „alba”. Dimineata, am luat  un mic dejun de poveste pe terasa hotelului Grand Bretagne, savurand privelistea unica a  Acropolelor.  Ne-am urcat apoi in metrou (da, taximetristii erau tot in greva), directia Portul Piraeus. Am luat bilete la Flying Dolphin, am alergat zdravan sa prindem primul speed boat care pleca si asa a inceput o noua si neasteptata aventura greceasca, descoperirea insulei Aegina. Cunosteam Aegina numai din povestirile despre viata si minunile Sfantului Nectarie, povestiri pe care le-am citit adeseori copiilor. Baietii au fost super incantati de plimbarea pe mare. 40 de minute de relaxare, timp in care eu mi-am „facut temele” si am descoperit  pe ecranul blackberry-ului meu pretios insula cea mai mare a arhipelagului Argo-Saronic.

sursa foto: www.theoi.com

In mitologia greaca, Aegina a fost fiica regelui raurilor Asopus si a nimfei Metope. Zeus, „mare iubaret”, cum l-a caracterizat fiul meu mic cand i-am citit Legendele Olimpului, a rapit-o pe Aegina si a dus-o pe insula Oenone. Aici aceasta a dat nastere lui Aecus, devenit mai tarziu rege al insulei. Tot aici se spune ca si-ar fi creat  Zeus o armata, transformand furnicile in luptatori cu 6 brate  si armuri negre: Myrmidons.  Luptatorii lui  Ahile ar fi fost  myrmidons. Cat imi plac legendele grecesti!

Cum am pus piciorul pe uscat, m-am indragostit iremediabil de Aegina. Marea albastra, pitorestile barci de pescari, linistea, biserica Agios Nicolaos, insulele din departare… Totul m-a cucerit.

aegina - grecia (1 of 1)-12

Aegina - Grecia (1 of 1)-13

Agios Nikoaos - Aegina - Grecia (1 of 1)-19

Am luat un taxi pentru a merge la Manastire. Se pare ca in Aegina taximetristii nu fac greva. Dupa un drum de aproximativ 20 minute, am ajuns intr-o oaza de verdeata in centrul careia domnea in liniste Agios Nektarios. Liniste, pace, un adevarat lacas de reculegere. Despre viata si minunile Sfantului Nectarie puteti citi un articol frumos aici.

aegina - grecia (1 of 1)-21

Agios Nektaios - Aegina - Grecia (1 of 1)-16

aegina - grecia (1 of 1)-22

aegina - grecia (1 of 1)-15

Atat de mult ne-a placut, incat am zabovit aici mult peste cele 40 de minute reprezentand  „intelegerea” initiala cu taximetrista. Ne-am intors in Aegina Town, ne-am plimbat putin, am admirat marea albastra si insulele din zare. Am „ratacit” incantati printre cafenele si taverne…

aegina - grecia (1 of 1)-9

Am mancat la o terasa faina, chiar pe malul marii, la doi pasi de o plaja cu nisip auriu. Mancarea a fost delicioasa, greceasca, fara artificii, uluitor de buna in simplicitatea ei.

aegina - grecia (1 of 1)-2Salata greceasca

aegina - grecia (1 of 1)-5Salata de capere (frunze si fructe de capere)

aegina - grecia (1 of 1)-6Vinete coapte

aegina - grecia (1 of 1)-7Calamari prajiti

aegina - grecia (1 of 1)-4Sardine la gratar

aegina - grecia (1 of 1)-3Placinta cu spanac si branza

aegina - grecia (1 of 1)Salata de caracatita

Dupa atatea bunatati, am hotarat sa renuntam la desert, dar ne-am trezit cu un pepene rosu zemos si foarte dulce, din partea casei. Ei, incearca sa te abtii…

aegina - grecia (1 of 1)-8

Cat am savurat noi cafeaua, copiii s-au distrat hranind pestii care se aflau foarte aproape de mal. Fara turisti galagiosi, fara muzica tare. Doar  marea.

Am petrecut pe insula cateva ore minunate. Nu imi explic  cum a putut Aegina sa-mi inspire aceasta senzatie de calm, cand in micutul port ancoreaza foarte des speed boat sau ferriboat-uri mari care aduc multi turisti. Am vazut ca anumite site-uri spun ca orasul Aegina ar fi efervescent, atat ziua cat si noaptea. In ziua in care am fost noi, totul era calm, toropit de caldura. De fapt, asa imi imaginam o insula greceasca. La intoarcere, in drum spre port  am cumparat faimosul  fistic produs in Aegina. Pe 15 Septembrie incepe Festivalul Fisticului aici. Mergem? :)

sursa foto:www.ecotourism-greece.com

Simt ca voi reveni curand in Aegina. Avem inca multe de vazut. Mi-ar placea sa vizitez templul Aphaia, unul dintre cele mai bine conservate in Grecia, Kolona, singura coloana ramasa in picioare din cele 34 de coloane ale vechiului Templu al lui Apolo, Templul lui Zeus, orasul vechi si manastirea Panagia Chrysoleontissa din Paleochora. As vrea sa ma plimb prin plantatiile de fistic… As vrea sa vad plajele salbatice… As vrea sa vizitez insulele de vis din apropiere: Salamis, Angistri, Poros, Hydra, Dokos…