Sunt prea multe de povestit despre Thailanda, Bangkok, Koh Samui… Am hotarat sa va spun mai multe povestioare, pentru a nu avea un singur reportaj, dar kilometric :)

Aventura noastra prin jungla din Samui avea sa inceapa la cascada Na Muang. Masina 4×4 a urcat pe un drum de munte destul de anevoios, apoi  am continuat drumul pe jos. Cascada are numai 80 m inaltime, dar este spectaculoasa. Daca te incumeti, poti sa inoti in cascada. Baietii mei au fost foarte curajosi si au incercat. S-au distrat pe cinste… Mai greu a fost sa iasa din apa si sa coboare inapoi la mine, eu fiind paznicul hainelor si „regizorul” care filma si se prapadea de ras de aventura baietilor mei in apa rece, foarte rece. Sunt mandra de ei :)

Magic Garden - Thailand, Koh Samui (1 of 42)

Magic Garden - Thailand, Koh Samui (4 of 42)

Magic Garden - Thailand, Koh Samui (9 of 42)

Magic Garden - Thailand, Koh Samui (10 of 42)Cand, in sfarsit, semi congelati, baietii mei au reusit sa iasa din apa, sa se stearga si sa se schimbe, ne-am incarcat bateriile cu  mango si rambutan proaspat, am baut un suc de cocos servit direct din nuca de cocos si l-am intrebat pe ghidul nostru, care ar fi trebuit sa fie „friendly speaking english guide” (dupa spusele agentiei):
„Where do we go next?”
Ei bine, ghidul era friendly, dar english cu siguranta nu era punctul sau forte.
„Maciiiii Gadeeeen”, ne spune ghidul.
Where?
„Maciiiiiii Gadeeeeen”
„Cred ca vrea sa spuna Magic garden :)”
Si uite asa am ajuns la Magic Garden, despre care nu stiam mare lucru si nici ghidul nostru thailandez nu ne putea spune ceva in engleza. Atat de frumoasa mi s-a parut gradina, intr-adevar magica. Am crezut ca este un loc de poveste, ca are in spate o intreaga istorie, vreo legenda… Am fost foarte surprinsa sa aflu ca aceasta gradina magica a fost creata de un fermier din Samui, Nim Thongsuk, care s-a apucat sa o sculpteze  cand avea 77 de ani!!!

Magic Garden - Thailand, Koh Samui (12 of 42)
Intrarea spre Magic Garden
Magic Garden - Thailand, Koh Samui (13 of 42)
Langa o cascada de poveste

Magic Garden - Thailand, Koh Samui (15 of 42)

Magic Garden - Thailand, Koh Samui (16 of 42)

Magic Garden - Thailand, Koh Samui (18 of 42)

Magic Garden - Thailand, Koh Samui (20 of 42)

Magic Garden - Thailand, Koh Samui (21 of 42)Centrul insulei Koh Samui este muntos, cu o padure tropicala greu de patruns. Am ajuns pe varful unui munte  cu masini 4×4, intr-un safari de neuitata, mai ales pentru mine, ca am rau de inaltime. Starea drumului pe care am urcat este greu de descris: drum de pamant, forestier, cratere si santuri adanci, spatiu cat sa treaca o singura masina, prapastie. Nu extrem de adanca, dar tot prapastie.   Au fost 30 minute de scuturare, tremurare, saltare zdravana si chiuiala pentru baietii mei, pe care trebuia sa-i tin pentru a nu se lovi cu capul de geamuri de atata hurducaneala. In fata noastra era o masina 4×4 open (banchete in spate, fara geamuri, un fel  de pick up transformat in masina de safari).  Cateva fete stateau pe o bancheta improvizata pe acoperis. La cat de tare salta masina, am simtit nevoia sa-mi avertizez sotul sa fie pregatit in caz ca una din fetele  ar „sari” la vreun hartop direct in bratele lui… Sa nu fie nepregatit :) Sincer,  ma rugam la Dumnezeu sa nu cumva sa apara alti „doritori” de senzatii tari pe traseu, din sens opus. Dar, mai ales, ma rugam sa ne intoarcem pe alt drum…

Magic Garden - Thailand, Koh Samui (27 of 42)Drumul este recomandat numai soferilor cu experienta off road. Fetele stateau pe acoperis, in pozitie „lotus”, tinandu-se de o bara… Si totusi nu au cazut :)

Magic Garden - Thailand, Koh Samui (5 of 42)

Magic Garden - Thailand, Koh Samui (6 of 42)In varful muntelui, o vedere superba.  Insula, marea, plaja…

Magic Garden - Thailand, Koh Samui (42 of 42)

Magic Garden - Thailand, Koh Samui (41 of 42)

Magic Garden - Thailand, Koh Samui (29 of 42)Pe varful muntelui am oprit la un restaurant simplu, construit din barne de lemn, fara geamuri, curat. Mancarea a fost delicioasa. Am putut admira insula de la inaltime, in tihna, intr-o liniste tulburatoare intrerupta numai de ciripitul pasarilor. O incantare. O revelatie: lucrurile simple iti pot aduce atat de multa fericire.

Magic Garden - Thailand, Koh Samui (31 of 42)

Magic Garden - Thailand, Koh Samui (28 of 42)

Magic Garden - Thailand, Koh Samui (23 of 42)Phu Soi Fa (deep fried mixed vegetables: morcovi, ceapa, porumb, fasole, varza)
Magic Garden - Thailand, Koh Samui (24 of 42)Green curry with chicken
Magic Garden - Thailand, Koh Samui (25 of 42)Fried mixed vegetables: morcov, fasole, porumb. brocoli
Magic Garden - Thailand, Koh Samui (26 of 42)Tom Yum with chicken (chicken, lemongrass, lime leaves, etc)

La desert ghidul nostru a cules un ananas si l-a taiat pentru noi. A fost cel mai bun, dulce, zemos ananas pe care l-am mancat pana acum… Desertul ideal :)

Magic Garden - Thailand, Koh Samui (32 of 42)

Magic Garden - Thailand, Koh Samui (36 of 42)

Magic Garden - Thailand, Koh Samui (37 of 42)

Magic Garden - Thailand, Koh Samui (38 of 42)Drumul de intoarcere a fost… la fel. Foarte abrupt, foarte accidentat. Drept urmare, copii au fost super fericiti! „Vacanta asta nu o vom uita!” Am ajuns cu bine, usor epuizati, dar fericiti. Statuile de langa restaurant, de langa drumul prin padurea tropicala ne-au protejat :)

Magic Garden - Thailand, Koh Samui (39 of 42)

Magic Garden - Thailand, Koh Samui (40 of 42)