O insula de vis! O vacanta minunata…  Chiar daca uneori a plouat dupa amiaza, chiar daca am avut  „norocul” sa prindem si o frumusete de furtuna pe mare (va povestesc mai tarziu), eu tot m-am indragostit iremediabil de Koh Samui. Mi-e atat de dor…

Koh Samui este o insula din Golful Thailandei, la numai o ora de zbor de Bangkok. Am ajuns aici cu Bangkok Airways, linia aeriana boutique a Thailandei: serviciu ireprosabil, avioane noi si foarte curate, personal cu zambetul pe buze. Boutique, nu low cost. Aeroportul din Koh Samui este tot boutique. Un aeroport in aer liber, fara geamuri, usi, foarte cochet. Magazinele sunt pe stradute, inclusiv un SPA, un trenulet te poate plimba de colo colo, un pic Disney feeling.
Insula este plina de verdeata, in centru avand munti si paduri tropicale foarte dense. Aventura noastra in safari, pe drumuri de munte abrupte, cu gropi „monstruoase”, a fost de neuitat. Plajele sunt frumoase, cu nisip auriu, palmieri, resorturi de vis, SPA-uri, mancare delicioasa…

Printre atractiile insulei este si  templul Big Budha – Wat Phra Yai. Avand o inaltime de peste 12 metri, Big Budha a fost construit in 1972 pe o mica insula, in prezent legata de uscat printr-un pod.
Surprinzatoare sunt  cascadele Na Muang  &  Hin Lad. Noi am vizitat Na Muang. Are o inaltime de aprox 80 m si intr-o anumita zona, la baza cascadei, poti inota. Daca te incumeti… Baietii mei au fost tare curajosi si au incercat. S-au distrat de minune. Eu am asteptat sa-i „dezghet” cand au iesti din apa :)

Ne-a placut si Magic Garden, o minunata gradina sculptata de un fermier de 70 de ani.  O gradina de poveste…

In sudul plajei Lamai se afla Hin Ta Hin Yai – grandmother & grandfather, 2 roci cu o forma interesanta, va las pe voi sa observati…

Templul Calugarului mumificat. Nu pot spune ca m-a entuziasmat denumirea, insa am vrut sa vad despre ce este vorba.  Phra Khru  Samathakitlikhun a devenit calugar la 50 de ani. Si-a prezis moartea cu exactitate.  Corpul sau s-a mumificat. Este pastrat in pozitie de meditatie, conform instructiunilor precise lasate de calugar. In acest templu am ales si noi betisoare care-ti prezic viitorul, dupa obiceiul budhist. Happy! Nu va pot spune exact ce scria… Ce sa faci, sunt superstitioasa :), dar sunt fericita <3

Parcul natural Angthong este o minune. Puteti citi despre excursia de vis cu final furtunos aici.

Mancarea in Koh Samui este de vis! Restaurantul Eat sense a fost favoritul nostru; situat chiar langa mare, pe cea mai populara plaja din insula, mancarea thai servita aici este impecabila. White snapper cu sos de lemongrass. Soft shell crab cu mango. Lobster sweet & sour. Tom Yam Goong. Ne-a placut atat de mult restaurantul acesta, incat inainte sa plecam la avion am oprit sa mancam. Comanda am dat-o din receptia hotelului, inainte sa ne urcam in taxi. Perfect timing.

Micul dejun la hotelul nostru era o incantare… Feets in sand, soare, mare… Dim sums cu chili fish sauce, glass noodles, fructe tropicale, dulceata de fructe tropicale si cate si mai cate minunatii… Sa tot incepi ziua astfel :)

Alte delicioase mancaruri in Koh Samui, unele pregatite chiar de noi, la un cooking lesson pe  malul marii (detalii aici). Tom Yam Tom Yum Goong – supa spicy cu creveti, salata de papaya verde, peste cu lemongrass, Massaman curry de pui, castane de apa in lapte de cocos, granita de pepene galben si suc de lime cu menta, nems cu ciocolata si banane si nenumarate alte bunatati.

Raiul pe pamant.

Si pentru party, Q-bar, un bar aflat pe o colina, cu super cocktailuri, muzica. Admira apusul de soare de la inaltime :) Duminica, brunch la Nikki Beach. It’s party time :)

Dupa Nikki Beach, un masaj balinez la SPA… A bliss… P.S. Nu vreau sa distrug vise :), dar masajul thailandez = esti masat imbracat cu un halat si iti sunt intinse, intoarse, „troznite” toate articulatiile; esti masat fara ulei. Te simti foarte bine dupa aceea, ce-i drept, insa un masaj balinez este de vis: miscari lungi, relaxante, ulei aromatic, incalzit…